Nuus

Lidmaatskap

Vrystaat Landbou (VL) is elke lid wat kies om betrokke te raak in sy of haar plaaslike landbougemeenskap deur by ʼn aktiewe landbouvereniging aan te sluit.

Rampfonds

Help ons boere terug op hul voete

Vrystaatse vloede: paaie verbrokkel

deel hierdie plasing

Vrystaat Landbou (VL) het gewaarsku dat die Vrystaatse provinsie se padinfrastruktuur in ’n haglike toestand is. VL het ’n dringende brief aan die Vrystaatse departement van polisie, paaie en vervoer gerig
versoek dringende stappe om paaie vir kritieke toegang te herstel.
Dié optrede kom omdat die onlangse oorstromings in die provinsie erge skade aan Vrystaatse paaie aangerig het.

Die afgelope jare is paaie in die Vrystaat baie swak onderhou. Die onlangse uiterste reënbuie het daartoe gelei dat baie paaie en brûe weggespoel of onbegaanbaar gemaak is.
Hierdie situasie verteenwoordig 'n ineenstorting in kritieke infrastruktuur wat nodig is vir voortgesette ekonomiese aktiwiteit in landelike gebiede. Boere sal dit toenemend moeilik vind om produkte na markte te vervoer. In
Daarbenewens plaas die verhoogde onbeweeglikheid die lewens en lewensbestaan van hele gemeenskappe in gevaar. Byvoorbeeld, baie arm mense het nie toegang tot mediese sorg nie. Plaaswerkers vind dit ook al hoe meer uitdagend om werk toe en terug te reis.

“Sonder toesig sal plaasbewoners soos pensioenarisse en skoolkinders nie toegang tot dienste kan kry nie (taxi’s weier lankal om op hierdie paaie te ry) en klinieke en ambulanse sal nie
in staat wees om toegang tot plase te kry om chroniese medisyne af te lewer en kritiek siek pasiënte te vervoer. Dit is alles skendings op basiese menseregte van ons plattelandse burgers,” het VL se president, Francois Wilken, gesê.

Wilken sê boere het reeds begin om paaie te herstel waar kritiek is, maar ons sal finansiële en materiële ondersteuning nodig hê om verdere rampe af te weer. Daar is 'n dringende versoek vir toerusting
aan my beskikbaar gestel soos gradeerders en TLB's aangesien die bejaarde staatsgeel vloot basies gegrond is as gevolg van swak onderhoud. Verder word materiaal soos bitumen/teer, beton, duikerpype en diesel benodig vir boere se toerusting wat die herstelwerk doen.

Volgens Wilken is VL besig om 'n interne plan te finaliseer om die swak toestand van paaie te probeer verbeter. As padinfrastruktuur onbewaak gelaat word, sal VL-lede gedwing word om op te tree om paaie te herstel waar toegang van kritieke belang is. As 'n onmiddellike stap raadpleeg FSA regs- en ander kundiges oor wat burgers en ander entiteite kan doen om paaie te begin herstel.

In Maart 2019, ná vloede naby Rouxville in Mohokare, het dit drie maande geneem om die plaaslike raad te kry om 'n plaaslike ramp te verklaar om finansiering van die paaie-afdeling te ontsluit om onbegaanbaar te herstel
paaie. Tans, byna twee jaar later en met 'n rampverklaring, is hierdie paaie steeds nie behoorlik herstel nie. Met massiewe stortreën sou die bietjie gruis wat op die paaie oorgebly het, wegspoel
maak die paaie 'n lewensgevaarlike gevaar vir reisigers en selfs duurder om te herstel. Daarom doen VL 'n beroep op politieke hoofde om die rampverklaringsproses en ontsluiting van
hulpbronne om ons plattelandse bewoners by te staan.