Nuus

Lidmaatskap

Vrystaat Landbou (VL) is elke lid wat kies om betrokke te raak in sy of haar plaaslike landbougemeenskap deur by ʼn aktiewe landbouvereniging aan te sluit.

Rampfonds

Help ons boere terug op hul voete

Vrystaatse boere het gevra om provinsiale paaie op eie koste te herstel

deel hierdie plasing

Met Vrystaatse paaie wat al hoe meer onoortreflik raak, het padherstelwerk en instandhouding in die Vrystaat amper tot stilstand gekom. Volgens Francois Wilken, president van Vrystaat Landbou (VL), het die organisasie herhaaldelik versoeke aan die Vrystaatse provinsiale regering gerig om aandag te gee aan die groeiende krisis.

Die minister van vervoer, Fikile Mbalula, het vandeesweek aangekondig dat fondse vir padinstandhouding opgedroog het. Hierdie begrotingsbeperkings is tydens 'n vergadering met die Vrystaatse LUR van Polisiepaaie en infrastruktuur bevestig. “VL is gevra om die departement by te staan om die paaie reg te maak, maar dat die departement nie boere vir hul uitgawes kan vergoed nie”.

“Dit beteken dat die regering nie na hul diensleweringsverantwoordelikhede kan voldoen nie, terwyl burokrate in die Vrystaatse provinsiale paaiedepartement steeds hul salarisse sal ontvang,” het Wilken gesê.

“Op hierdie stadium is daar 'n wesenlike moontlikheid dat die Vrystaatse plaaslike en provinsiale padnetwerk binne die volgende paar jaar kan ineenstort. Dit sal miljoene mense van basiese en kritieke dienste afsny.” Die volgende paaie gesigte ineenstorting:

  • Die R30 wat 'n groot roete is wat Welkom en Bothaville, Klerksdorp en Orkney verbind.
  • Die (R711) Clarens & Ficksburg paaie. Dit is poortroetes na groot toerisme- en agri-toerismebestemmings en handel met Lesotho.
  • Die Ficksburg-Fouriesburg-pad (R26). Gedoop as die slegste pad in die provinsie. Die R34 tussen Memel en Bothaspas is nie ver agter nie – kontrakteurs het opgehou werk daar omdat hulle nie betaal word nie.
  • R34, R59 & R505 – Wesselsbron, Makwassie en Hoopstad paaie

Die instandhouding van ons nasionale padnetwerk is 'n grondwetlike verpligting van die Paaie-departement waarvoor hulle begroting van nasionale tesourie ontvang en deur belastingbetalers se geld gefinansier word.

  • Wat doen die regering met die padbrandstofheffing wat veronderstel is om omhein te word vir herstelwerk aan paaie?
  • Hoekom sal die provinsiale departement nie hul padinstandhoudingsplanne en -begrotings aan ons verskaf nie?

Dit is die tipe vrae waarop ons antwoorde moet kry.

“Al is ons lede nie padbouers nie, was VL nog altyd bereid om met die provinsiale regering saam te werk, maar SEB- en regstellendeaksie-wetgewing en vereistes is egter die groot struikelblok om boere, kontakpersone en gemeenskappe te verhoed om te help om die groeiende krisis op te los.”